Thursday, February 24, 2011

Kak Ngah Balik Pulang Bermalam


Petang semalam, awal-awal lagi aku dah ke Hentian Larkin. Gara-gara nak mengelak dari kesesakan jalanraya, kul 3.50 petang aku dah bertolak dari rumah.

Memang tabiat aku tak suka bertembung dengan jam. Semalam dan hari ini sengaja aku ambik cuti. Semalam pukul 8.30 pagi bekejar ke balai polis trafik Seri Alam membayar saman. Ehe......... semak punya semak, ambik kao.......saman dari tahun 2006 aku tak bayar. Tapi alhamdulillah, aku hanya ada dua jer saman. satu masa pi kursus kat Port Dickson tahun 2006 (bawak laju) dan satu lagi tahun lepas kat Batu Pahat pun bawak laju. Keseluruhan RM450 aku kena bayar. Tapi bila dah tolak diskaun 50%, lega jer kena bayar RM220.


Kali ini aku agak pelik sikit bila tengok Kak Ngah balik sendirian. Kebiasaannya dia akan berteman dengan si Amar. Nasib baik si Amar dapat meneruskan sekolahnya di MRSM. Ramai kawan-kawan Kak Ngah yang memohon semula untuk bersekolah di MRSM diluluskan akibat daripada keputusan PMR yang tidak memberangsangkan.

Walaupun balik sorang, banyak pula bawa beg. Bila kutanya, rupa-rupanya dia menolong membawa beg kawan barunya. Lupa lak aku nak tanya siapa kawan barunya itu. Budak dari MRSM Pontian yang terpaksa bertukar ke MRSM Muar disebabkan keputusannya yang kurang baik dan terpaksa ditukarkan ke sana apabila MRSM Pontian diiktiraf sebagai MRSM Bitara.


Kena lak, kawannya ini satu bilik dan homeroom yang sama. Jadi bila nak balik tu memang cantik ler satu jalan.


No comments:

Post a Comment